vineri, 4 septembrie 2009

educatia la cartela




demult mi -e teama sa scriu  aceste cuvinte ..dar va  trebui sa le scriu pentru ca daca nu vom avea atitudine cu totii si daca nu vom face nimic ,ne vom merita soarta...

Eram prin 1988 ,ma duceam intr-o fuga la facultate ...mereu am fost intr-o fuga si nici eu nu stiu de ce...Trec prin Piata 30 decembrie a Galatiului,si zaresc o coada mica,mica la preparate din carne ,la liber...Ma asez si imi fac calcule ca daca baga repede apuc si eu ceva bunataturi si ajung si la facultate....

La coada ca la coada ,lume ,lume si povesti care de care mai ...O batrana mai asezata,se vedea de departe ca era "scuturata",frantuzita ,zice :"...o sa vedeti  voi ca astia negri si tuciurii o sa va incalece...astia o sa conduca tara..."eu buimacit ,nu inteleg cum adica,da tatuca Ceausescu unde se duce,stiind ca el este Unicul si Nemuritorul...Imi dau seama ca nu mai am timp si fug dintr-o data ca sa ajung macar la scoala...Dintr-o data ultimiii de la coada fug dupa mine,eu ma opresc instantaneu si ma uit la ei ,iar ei suparati ma intreaba "ce faci ma ?unde dracu fugeai asa ca noi am crezut ca ai vazut in alta parte o coada mai mica ...."...incep sa rad si imi continui drumul temator sa nu o iau pe coaja...

Dupa cursuri plec acasa si nu imi ieseau din minte cuvintele batranei ...cum adica astia vor conduce tara ??..

Dupa vreo zece ani mi-am dat seama cata dreptate avea batrana care vorbea franceza cursiv....

In concediu am fost si la Moeciu de Sus si am surprins instantaneele de mai sus...

Brusc mi -am adus din nou aminte de batrana de la piata... si de eroii zilelor noastre .....zilelor care vin ...fereasca-ne bunul Dumnezeu ....De data asta macar,pentru singura data,cred ca nu ar mai trebui sa fug ...........

Nu vreau sa fiu inteles gresit,am tot respectul pentru orice om din orice rasa atat timp cat nu incalca regulile de convietuire....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu