vineri, 29 mai 2009

Sarbatoarea Inaltarea Domnului

Hristos S-a Inaltat!

Am realizat aceasta inregistrare la Cluj in 8 septembrie 2007...Catedrala crestin-ortodoxa este de o frumusete arhitectonica desavarsita ....

Credinta este unul din reperele fundamentale ale poporului roman.

Am citit recent in "Despre Omul Frumos", de Dan Puric,despre crestinismul poporului roman...Era o povestioara acolo care mi-a placut:Dan Puric si sotia lui  erau la o manastire si sotiei acestuia i se face rau de la mirosul de ceara..si cand isi revine din lesin ii cere o bucata de paine lui Dan Puric.Acesta se duce repede  la niste batrane care aveau pregatite pentru citit la sfarsitul slujbei,ceva merinde,si cere o bucata de paine ,la care raspunsul batranelor aproape in cor a fost nu iti dam ca nu -s sfintite..Un crestin aude si spune batranelor,dati-i ca de nu va dau una de va sfintesc...Iata esenta crestinismului,mila fata de aproape si nu diferitele deformari ale credintei in diverse fantasme...

Anul trecut am fost la Schitul Rarau,aproape de Vatra Dornei...Am intrat in biserica,preotul slujea,iar eu pregatit ca de ultimele clipe .filmam de zor ,in gat mai aveam si aparatul de fotografiat,eram pregatit ca de o transmisiune in direct...la care preotul se opreste din slujba ,pentru o clipa , si imi zice cu un ton cald-taios:"Fiule,lasa alea si vino si aseaza-te sa ne rugam impreuna..."Am oprit,trezit ca din somn m-am dus mai aproape si m-am rugat...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu