sâmbătă, 30 mai 2009

prin lume ce mai e...??

prin lume ce mai e...??

Aceasta intrebare mi-a fost pusa de un calugar ,un copil de nouasprezece  ani de la manastirea Cocosul acum zece ani in urma...Pur si simplu am ramas stupefiat de intrebare..Nu stiam ce sa raspund...Era prima intrebare la care nu gaseam raspunsul pentru ca fusesem luat prin surprindere sau inocenta cu care mi-a fost pusa m-a tulburat atat de mult??....cateva secunde am ramas nemiscat,fara sa clipesc ,l-am privit de sus pana jos si mi se parea ca nu exista aievea ,ci ca e o intrupare care va dispare ca un fum...avea o "ascultare" de indeplinit,sa aiba grija de  oile manastirii in poienile muntilor Dobrogei ,de origine era moldovean ,si dupa un an si jumatate de viata in Bucuresti ,si-a dorit sa scape de lumea de acolo ,care il tradase  si il mintise iar   singurul lucru pe care si-l mai dorea era sa ajunga la o manastire,lucru care s-a intamplat, si pentru care ii multumea Domnului...

Am vorbit cu el despre traiul monahal,despre faptul ca in Grecia se dorea atunci ca manastirile sa devina hoteluri...ce idee nebuneasca au spiritele pragmatice uneori!!,despre dorinta insemnarii noastre cu cod de bare pe buletine ,permise de conducere si pana la insemnarea noastra fizica,lucru care atunci l-am privit circumspect,inca mai aveam buletin din ala vechi,acum il vad realizat,si inteleg ca uneori acest popor are o intuitie si o viziune mult mai profunda,dincolo de barierele balcanice pe care ii place uneori sa le accepte....

Am plecat atunci cu un sentiment ciudat ,naucit si acum de intrebarea simpla :"prin lume ce mai e??..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu