vineri, 14 decembrie 2018

cal inaripat



După o zi întreagă de muncit cu braţele la pământ  in soarele dogoritor mă intorc acasă.
Istovit, vlăguit de munca grea, prăfuit, mi se impleticesc paşii până merg şi    așez pe scaunul din fața barului . Comand o tărie, una mare de o sută,  aștept cu nerăbdare să  o aducă tinerelul ăsta blond pe care nu l-am văzut pe aici niciodată. Pălăria veche, decolorată şi arsă de soare a bunicului îmi stă rău aşezată peste părul vâlvoi . O scot şi o pun ţărăneşte pe genunchi, să nu o uit când voi pleca . Parcă nici nu  ar fi a mea.
 După o zi de muncă la țară, beau o tărie la bar și mă uit pe pereți. Pe pereți văd o grafică de a lui Chirnoagă. Înlemnesc să văd grafică lui aici. În inima mea, bucurie. Am uitat de toată truda cu sapa de peste zi, de toată oboseala. Un cal înaripat zboară drept către ceruri. Din ciclul Apocalipsei. Rătăcit bolborosesc, ce dracu căută Chirnoagă aici? Barmanul, aflu că e  student la Arte in  Iași , acum  în vacanță la bunici, mă întreabă: “Cine dracu ești și cauți aici, prăfuit și vlăguit, pe deasupra mai  știi şi de Chirnoagă?".
Nu răspund și mă duc să mă culc, obosit, în tremur și glas de greieri, cu ferestra deschisă la camera de curat, unde nu am mai dormit de când eram student ...A doua zi, șapte feciori ziceau că au văzut un cal alb înaripat cum trecea dealul, către pădurea deasă dinspre oraș. Brațele puternice le erau pline de pene albe.

 Barmanul dormea dus cu capul pe singura masă a barului și habar nu avea cine e Chirnoagă...Un fluid plin de nisip îi curgea prin vene...Pe geamul ferestrei mele un nechezat de cal alb, înaripat, sta să țipe...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu